Salı, Mart 02, 2010

Kimyasal Tepkimeler!..


Selam blog!
Başlığın garip görünüdüğünün farkındayım ama içinde azıcık mizah buluyorum o yüzden öyle koyayım dedim.Günümü anlatmadan önce hemen küçük bir öneri : Bugün yayınlanan The Big Bang Theory'i izleyin derim gerçekten güzel bir bölüm olmuş ;) (Stan Lee FTW!)
Haftanın diğer günlerinden farklı olarak beden eğitimi ile başladık güne.Her zamanki gibi klasik 8 kişi, 4'e 4 maç yaptık.Sonrasında ise sınıfta giyinme zamanı..Baskete kendimizi kaptırdığımızdan zilin çaldığını duymadık ve üzerimizde beden kıyafetleri varken felsefe hocamız geldi.Uyuyamadı mı, biriyle bir sorun mu yaşadı bilmiyorum, ama gayet iyi bir atar yaptığını söyleyebilirim.Felsefe dersi de soru çözmekle geçti..(Artık böyle dostlar, soru çözüyoruz.)Geldik Kimya x2 ye.Herkeste bir boş geçme umudu, tenefüsü geçirdik.Ve sonra çoğunun "ders boş" demesine rağmen hoca geldi.( her zamanki gibi.)Ama çok beklenmedik bir şey söyleyerek bayağı şaşırttı bizi."Boş bırakayım mı gençler?"Bu lafı çoğu hocanın azından öyle kolay kolay duymazsınız.Tabii herkes sevindi falan batak masaları direk oluştu..
2. kimya dersinde ise hocamız bize bir jest yapıp bizi kimya laboratuvarına götürdü.Çoğumuz ilk kez gittiğimizden (ben dahil) bayaa heyecanlandık.Başladı hoca asit - baz şişelerini ortaya çıkarmaya.Çizelge yapıldı, teker teker karışımlar başladı, tabi biz duman - patlama falan bekliyoruz, pek ilgimizi çekmedi.Ama 2 şeffaf renkten çingene pembesi renk yapmak cidden iyiydi.Hocamız H2S04'ü çıkarınca, ders tam bir kimya dersi oldu.Karışımlar duman çıkarmaya, ısı yaymaya ve kokmaya başladı.Kokmak demişken, Çinko - H2S04 karışımını nasıl kokladıysam, sağ burun deliğimdeki koku kabiliyetini büyük ölçüde yitirdim.Kafamda dönmeye falan başladı ama bozuntuya vermedim, güldüm geçtim..(bkz: İçinden ölmek) Son olarak, laboratuarın emektar kurukafasıyla hatıra fotoğrafları çekildik.Bu olay günümü eğlenceli yapmaya yetti..
Pek fazla aksiyon yaşanmasada, meslek tercihimi birdaha düşünmeme sebep oldu bugün.Kimya mühendisliği kulağa pek kötü gelmiyor.. :)(Tabii Tuğçe'nin babası gibi koku yeteneğimizi yitirmeyelimde..)
(Küçük not : Fotoğrafta Damla'nın gözüyle oynamadım, fotoğrafı büyütürseniz anlarsınız.)
- Arda

2 yorum: